**TOLONG SHARE!! Jangan sesekali MENCAMPUR 6 jenis makanan ini kerana boleh menyebabkan KERACUNAN bahkan KEMATIAN!! No.#1 & #5 tu kita paling kerap TERLEPAS PANDANG!!!**

TOLONG SHARE!! Jangan sesekali MENCAMPUR 6 jenis makanan ini kerana boleh menyebabkan KERACUNAN bahkan KEMATIAN!! No.#1 & #5 tu kita paling kerap TERLEPAS PANDANG!!!



Makanan yang kita konsumsi adalah sumber daya untuk badan. Setiap hari tiap-tiap manusia memerlukan pengambilan makanan. Serta kita disarankan sentiasa pengambilan Makanan yang sihat serta berkhasiat supaya seluruhnya organ pada badan kita boleh memainkan peranan dengan baik. makanan yang berkhasiat bakal memberi faedah yang baik untuk keadaan kesihatan badan. 

Namun, tahukah anda bahawa terdapat banyak larangan mencampurkan atau menggabungkan sebahagian makanan yang sesungguhnya mempunyai kandungan nutrisi yang baik untuk badan? para pakar kesihatan memberi pantangan serta tak menganjurka makanan itu digabungkan lantaran sangatlah berisiko untuk kesihatan badan bahkan juga boleh jadi punca kematian. Makanan apapun yg tidak boleh dimakan dengan cara serentak atau dimakan, tersebut infonya:

1. Sesudah pengambilan udang janganlah minum vitamin C atau janganlah makan olahan makanan yang mempunyai bahan basic udang dengan juice buah oren atau juice yang banyak terkandung Vitamin C. Menggabungkan dua type makanan itu boleh menyebabkan keracuanan arsenik. Kemungkinan serius bakal dihadapi seorang yang memakan udang selari dengan makanan atau minuman yang mempunyai kandungan vitamin C (umpamanya saja ais limau).

Pada intinya udang mempunyai kandungan Arsenic Pentoxide (As2O5) apabila bersua dengan tambahan mempunyai kandungan Vitamin C, bakal berlangsung reaksi kimia didalam perut yang merubah As3O5 jadi Arsenic Trioxide (As2O3) yang sangat beracun. Hal semacam ini boleh menyebabkan hati, jantung, ginjal, pembuluh darah rusak, usus keluar darah, pembuluh darah melebar sampai seorang itu meninggal dunia dengan ke lima pancaindera keluarkan darah.

Hal semacam ini pernah dihadapi oleh seseorang rakan. Rakan saya tiba-tiba muntah-muntah di suatu kafe sesudah makan masakan udang serta akan meminum juice oren. Ia dilarikan ke hospital serta sangat terpaksa dirawat intensif lantaran keracunan. Menurut doktor yang menanganinya, rakan saya keracunan makanan. mujur ia dapat segera diselamatkan oleh perubatan, hingga nyawanya dapat diselamatkan.

2. Setelah makan durian janganlah segera minum bir serta coca-cola atau janganlah makan durian dengan sambil meminum minuman bersoda. Zat yang terdapat dalam durian serta minuman bersoda boleh memperscepat denyut jantung sehingga hal itu boleh menyebabkan stroke.

3. Janganlah Penggunaan ketam dengan teh dengan cara serentak boleh menyebabkan masalah pencernaan. Apabila mengambil ketam, cecair perut bakal dicairkan oleh teh. Teh mempunyai kandungan asid tannic sejumlah yang dipunyai buah kesemak. Hal semacam ini bukan sekadar mengganggu asimilasi, tetapi juga kurangkan kekuatan perut untuk mensterilkan.

4. Anda tidak boleh memakan daging digabung cuka dengan cara serentak. daging adalah makanan yang berbentuk “panas”, sedang cuka iaitu “hangat”. Jika ke-2 makanan ini dimakan serentak, mereka boleh meng-over-hidupkan kuasa serta aliran. Menurut Compendium of Materia Medica, suatu buku perihal penyembuhan herba Cina, makan kambing serta cuka ketika yang selari bakal merugikan jantung.

5. Janganlah makan Sebahagian type buah, umpamanya buah anggur, delima atau pisang kaki, selari dengan makanan laut, lantaran bakal mengakibatkan mual serta perut kembung dan rasa sakit pada perut serta cirit-birit. Hal semacam ini kerana buah-buahan itu mempunyai kandungan tannin yang bila digabungkan dengan protein boleh membuahkan zat yg tidak larut serta tak boleh diproses oleh badan. Untuk mengelakkan hal semacam ini, makanlah buah-buahan itu dengan jarak masa seputar 4 jam selepas pengambilan makanan laut.

6. Janganlah Mengambil pisang kaki serta keledek ketika yang sama, lantaran hal semacam ini boleh mengakibatkan penyumbatan di perut. Gula dalam ubi jalar diperam dalam perut, yang tingkatkan asam lambung. Bila digunakan dengan cara Seiring bakal mengakibatkan masalah perut atau ulser perut. Untuk yang mempunyai penyakit perut akut boleh menyebabkan pendarahan perut. 

Post a Comment

emo-but-icon

Popular

Random Entri

Arkib

|| KLIK SINI UNTUK BACA ||

p.c

p.a

item